TRAGEDI PERGADUHAN DI BULAN PUASA (BAHAGIAN KEDUA)

Bersambung dari kisah yang lepas ( Bahagian pertama)...

Okey kali ni aku nak cerita dari sambungan bahagian yang pertama.. 
aku capai parang tu terus aku lari ke arah cina tu. aku hayun parang tu tinggi tinggi..  aku nak tetak cina tu dengan parang..  apabila parang tu hampir kena muka cina tu tetiba. ada orang tepuk bahu aku........
"sudah sudah la tu dah pukul berapa ni" rupanya member aku yang tepuk bahu aku.
"gila kau, cina ni dah bodohkan aku. pastu  dia dah calarkan muka aku. kau cakap sudah" aku kat member aku sebab halang aku tetak cina tu.
"masalahnya aku kau terajang sekali. kau nak aku campak kau kat luar ke" aku pulak kena marah ngan member aku.
"habis sekarang ni kau sokong cina ni la. nak aku terajang kau sekali ngan cina ni ker" aku bagi amaran kat member aku
"sebelum kau terajang aku. nah kau ni ambil sebijik" terus muka aku kena lempang ngan member aku.
"aduhh" sakit beb kena lempang. aku pun buka mata 
"la aku kat rumah.ingat ker aku tengah bergaduh nagn cina tadi." rupanya aku mimpi. ingat ker betul betul. patut la berani sangat nak tetak cina ngan parang. kalau yang real. sumpah aku tak berani nak tetak orang. siap ada keretra honda civic lagi tu. mampu pulak aku beli kereta tu. bukannya murah..
"dah dah pergi basuh muka. kita sahur. dah nak habis waktu ni." aku pun bangun terus basuh muka dan terus sahur. sejak hari tu kisah aku belasah orang cina jadi perbualan hangat kat tempat aku kerja.

haha sekian dari kisah aku mimpi belasah orang cina

terima kasih sebab sudi baca

1 ulasan:

kami di facebook

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...