TRAGEDI PERGADUHAN DI BULAN PUASA (BAHAGIAN PERTAMA)

SALAM BLOGGER.....

Kali ni aku nak cerita sikit kisah aku kat dalam entry ni. Kisah ni tentang aku bergaduh dengan orang cina pada bulan puasa yang lepas.. bergaduh teruk jugak la...  Cina tu hampir kena tetak dengan parang aku.. tapi nasib baik la...kalau tak memang nahas... 

Kisah ni bermula pada bulan puasa  baru-baru ni.. Aku tinggal dengan member kat rumah sewa di johor bahru. tak ramai hanya 3 orang jer.. Lepas buka puasa aku ada cakap dengan member, aku nak ajak member-member aku ni pergi CS (city Squer).Sajer jalan jalan. lagipun duduk rumah tak tahu nak buat apa.. memang bosan la kalau tak tahu nak buat apa..  sebab tu aku ajak member aku pergi jalan jalan. pusing pusing lepak CS..
Seperti kebiasaan sebelum tidur, kami sembang sembang dulu. macam macam hal kami sembang. dari  cerita yang betul sampai la ke cerita mengarut. maklum la kalau dah sembang tu. memang tak ingat dunia.. haha.. lepas sembang yang macam macam cerita ni kami pun tidur la.. ye la sebab dah larut malam. kena la tidur. 

Di mulakan kisah pada pagi hari itu aku bangun awal. Aku kejutkan member aku bersahur. aku rasa dalam pukul 4 pagi jugak la.. Aku rasa macam pelik. selalunya member aku yang kejutkan aku bangun sahur. tapi kali ni aku pulak yang bangun awal kejutkan member aku bangun sahur. Tapi sebelum aku kejutkan member aku bangun sahur. aku tengok dulu kereta aku yang baru seminggu aku beli.  kereta yang aku beli adalah jenis honda civic.. warna putih. dah puas belek kereta tu baru la aku kejutkan member aku bangun sahur. sahur pun ala kadar jer. panaskan lauk semalam. Lepas sahur member aku sambung tidur balik. aku tak nak tidur dah. aku nak basuh kereta dulu. baru la masyuk gi jalan jalan.haha....

Bila dah siap aku basuh kereta aku terus kejut member aku. sebab matahari dah keluar. Memang sesuai sangat sangat la keluar masa ni.  Bila semua dah siap.aku dengan member aku masuk dalam kereta. bila aku star kereta tu. tak nak hidup pulak kereta tu. angin aku satu badan. ye la. masa orang nak keluar boleh pulak tak nak hidup. siapa tak angin..  president amarika pun angin kalau macam ni.. tapi aku lagi angin. sebab kereta tu  baru seminggu aku beli. kalau dah 10 tahun kereta tu aku beli aku tak kisah sangat la. ni aku baru beli seminggu..  aku terus telefon kedai yang aku beli kereta tu. tokey kedai tu pelik. baru seminggu dah tak boleh hidup. tokey kedai tu pun hantar dia punya mekanik. 

sementara tunggu mekanik tu sampai kami pun sembang la. bincang mana nak pergi lagi. macam macam tempat yang kami cadang nak pergi. sampai ke kuala lumpur pun ada kami bincang. haha. tapi cadangan nak pergi kuala lumpur tak jadi la. tempat tu bukanya dekat. kami kat jb. saja cakap nak pergi kl. hanya gurau ngan member jer.. tak lama kemudian mekanik yang tokey kedai kereta hantarkan tu pun sampai. tak sampai 5 minit mekanik tu baiki dah boleh hidup. korang tau apa mekanik tu cakap nagn aku. 

" aiya.. lu olang ni bikin wa susah la. benda kecik itu macam pun lu olang taktau.. kabel bateri tercabut la. macam mana itu kereta mau hidup" mekanik tu marah dekat aku. patut la taknak hidup kabel bateri tercabut rupanya..malu aku dekat mekanik tu. benda kecik pun tak tahu.. huhuhu..

lepas hidup jer kereta tu aku terus bawa kereta tu ke destinasi yang kami nak tuju. destinasi pertama yang kami nak tuju adalah cs. sebab tu adalah tepat utama dalam cadangan kami..  sedap sedap bawa kereta tetiba jalan yang lengang tadi menjadi sesak.  aku pun pelik la. jalan yang tak pernah jem boleh pulak jem. mungkin  ada kereta rosak kot.  aku pun bawak la kereta ni macam kura kura. lengoh jugak la nak kaki pijak padle klac. bila sampai jer tempat yang membuat jalan jem tadi aku terus kecut perut.apa taknya ada polis kat depan. tu yang membuat jalan jem "alamak ada roadblock la. mampus aku.. aku bukan ada lesen pun." aku cakap dalam hati aku. aku tanya member aku. macamana ni takkan nak pusing balik. kalau motor ni dah lama aku pusing. biar sonsang jalan asalkan selamat.haha tapi bukan selamat pasal tak kena langgar. tapi selamat tak kena saman dek pak polisi.. haha berbalik pasal cerita tadi. aku pun redah jer. apa nak jadi pun jadi la..

bila dah dekat dengan polis tadi. aku buat muka tak bersalah. macam tak ada apa apa. bila dah dekat jer polis tadi terus bagi isyarat kat aku terus jalan. jangan berhenti kereta. fuhh nasib baik.. rupanya ada kemalangan. ingatkan ada roadblock tadi.patut la polis tadi bagi isyarat jangan berhentu kereta. sebab dia taknak jalan jadi sesak lagi.. aku tengok kemalangan tu ngeri jugak la. lori trellar langgar dengan kereta kancil.  hancur kereta kancil tu.. 

lepas kemalangan tu aku pun teruskan perjalanan aku menuju ke destinasi aku.. sampai jer kat CS aku pun cari la parking kereta. susah betul la nak dapat parking kosong. semuanya penuh. aku pun pusing la 2 3 kali kot kot yang penuh tadi dah ada yang keluar. pusing punya pusing akhirnya aku nampak ada sebiji kereta nak keluar parking. aku pun tunggu kereta tu keluar baru aku masuk parking.. lepas kereta tu keluar jer aku pun masuk la parking tadi. belum sempat aku masuk tetiba ada seorang cina ni terus potong aku dan curi parking yang aku dah set nak parking tadi. aku pun keluar dari kereta terus pergi ke kereta cina tadi. aku pun tanya la cina tu elok elok. 
   "hello, kenapa lu curi parking wa"
   "sorry sorry, wa taktau ni lu punya parking" cina tu mintak maaf kat aku
   "okey, lu cari parking lain la. ini parking wa dapat dulu" aku suruh cina tu cari parking lain..
   "tapi sikalang suasah mau dapat parking kosong. lagipun wa mau cepat., wa ada hal" cina tu bagi alasan
   " kalau lu ada hal, wa pun ada hal. sama sama ada hal. so lu cari lain parking. ini parking wa dapat dulu"
   "aiyaa. wa cakap wa ada hal wa ada hal la. lagipun ini parking wa sudah masuk dulu. lu olang cari parking lain la. aiya bodoh punya olang" cina tu cakap aku bodoh. bergelegak darah aku tengok cina tu
   "hello, wa cakap sama lu elok elok tau. kenapa lu cakap wa bodoh. wa pantang kalau orang cakap wa bodoh."
    "memang betul la lu olang bodoh. ini parking pun lu mau berebut.lain parking kan banyak"
    "sial la lu ni."  aku terus tarik cina tu keluar dari kereta bila dia cakap bodoh  buat kali ke 2 kat aku.aku terus tumbuk muka cina tu. tapi tumbukkan aku tak kena. cina tu tepis guna tangan kiri. pastu tangan kanan cina tumbuk perut aku. tak sempat mengelak. siot.. senak perut aku. aku terajang cina tu dua das jugak cina tu kena terajang ngan aku. 4 5 langkah jugak cina tu berganjak bila aku terajang tadi. aku tengok cina tu rebah jer aku terus berlari kat cina tu nak terajang terbang macam cerita jet li. haha.. tapi tak kena.. masa bila pun aku tak tau bila cina tu keluarkan pisau kecik dia.. zusss..aduhhh  calar pipi aku kena libas ngan pisau kecik dia. sial la cina ni. aku pun pergi kat kereta aku.. cari apa yang boleh aku buat  senjata. akhirnya aku jumpa parang kat dalam bonet kereta aku. kebetulan semalam aku pergi kebun cari buah durian guna parang. lupa nak simpan kat rumah.. aku capai parang tu terus aku lari ke arah cina tu. aku hayun parang tu tinggi tinggi..  aku nak tetap cina tu dengan parang..  apabila parang tu hampir kena muka cina tu tetiba. ada orang tepuk bahu aku........ 

bersambung la dulu nanti aku cerita kat bahagian kedua




1 ulasan:

kami di facebook

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...